« 銭湯あれこれ | Main | たてもの園の昼下がり »

2005.08.25

懐かしい下町

DSCF1486
下町ゾーンには、昭和初期のレトロな商店が移築されている。これは花屋。
木造住宅の表をコンクリで固めたり、青銅板をはりつけたり。当時の住宅装飾術は長けていたのだなと思われる。
青銅板の板ごとに異なる色ムラが美しい。

商店街の金物屋の裏手には横丁まである。
DSCF1483
いまにもお母さんが水まきに出てきそうな雰囲気だ。

いろいろな商店が集まっているが、この飲み屋。店前にならんだ酒瓶、ケースといい「いかにも本当の飲み屋」。一瞬、営業しているのではないかと思ってしまった。
DSCF1490

DSCF1492
この酒ケース、子どもの頃家にあったのを写真で見たことがある。
何に使っていたかというと、門の下をくぐって脱走する私を防止するためだったそうな。(笑)

まだまだ土地に余裕はありそうだ。
下町で消えそうな建物を引き続き移築して保存してくれるとよいのだが。

|

« 銭湯あれこれ | Main | たてもの園の昼下がり »

Comments

以前、都営荒川線(?)に乗って、三ノ輪(?)
まで行ってぶらつくのがすきでした。
三ノ輪(?)もなかなかいいとこでした。
好きといいながら(?)が多いなw

Posted by: いさと | 2005.08.27 at 07:12

?なとこころぜんぶ合ってます(笑

たてもの園には昔の都電が置いてあるのだけど、昔の線路図をみると東京には縦横無尽に都電が走ってたんだということがわかった。ぜんぶ地下鉄にとってかわったみたいだけど。

市内電車のある街の育ちなので、こういう都電みたいなのがある街にいくと落ち着きます。

Posted by: 本人です | 2005.08.27 at 23:28

We are a gaggle of volunteers and opening a brand new scheme in our community. Your web site offered us with valuable info to work on. You've performed a formidable job and our entire community will probably be thankful to you.

Posted by: best dating sites | 2015.01.14 at 09:18

Howdy! Would you mind if I share your blog with my zynga group? There's a lot of people that I think would really enjoy your content. Please let me know. Cheers

Posted by: free music downloads | 2015.02.13 at 15:22

Hmm is anyone else experiencing problems with the pictures on this blog loading? I'm trying to determine if its a problem on my end or if it's the blog. Any suggestions would be greatly appreciated.

Posted by: minecraft games | 2015.03.26 at 22:39

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/42301/5635175

Listed below are links to weblogs that reference 懐かしい下町:

« 銭湯あれこれ | Main | たてもの園の昼下がり »